Oprezniji, manje pričljivi, užurbani pa i zabrinuti, ali sa nekom gotovo mističnom strpljivošću koja u normalnim okolnostima svima nama nedostaje. Tako Amira Ćenanović, radnica koja već 12 godina radi u JP Autoceste FBiH opisuje korisnike na naplatnom mjestu Sarajevo sjever, jednom od najprometnijih na autocesti A1. Naravno, dodaje Amira, postoje i oni koji uprkos maski uspijevaju da se zahvale nježnije i srdačnije nego prije.
Šalter na “prvoj liniji odbrane”, Sarajevo sjever, prvo naplatno mjesto otvoreno sad već davne 2008. godine, kojim u normalnim okolnostima prođe hiljade vozila dnevno, poznato po 24 satnom dinamičnom ritmu kako uposlenika tako i korisnika, ovih sedmica je utihnulo. Promet je prepolovljen. “Vozila koja sad uglavnom prolaze su teretna vozila koja prevoze robu, a povećao se i broj korisnika elektronske naplate cestarine”, kaže Amira.
Poštuju se sigurnosne mjere
Prošlo je vise od dva mjeseca od kako je Krizni štab JP Autoceste FBiH s ciljem preventivnog djelovanja i brige za sigurnost i zdravlje radnika i korisnika autoceste poduzeo sve moguće mjere kako bi se u nastaloj kriznoj situaciji svi poslovni procesi odvijali prema planu.
Zaposlenici na naplatnim mjestima koji ostvaruju direktan kontakt sa korisnicima pridržavaju se preporučenih mjera sigurnosti Zavoda za javno zdravstvo FBiH u vezi s aktuelnom epidemiološkom situacijom.
Sektor za upravljanje i održavanje je napravio reorganizaciju rada kako bi sve dionice na autocesti A1 bile prohodne i sistem naplate cestarine se odvijao bez smetnji.
“Prvih dana je svima bilo pomalo čudno. Sada, koliko su na snazi mjere zaštite, opremljeni smo sredstvima za dezinfekciju, rukavicama i maskama, svi poštujemo mjere fizičke distance i svi smo se navikli na novonastalu situaciju, i mi koji radimo i korisnici”, dodaje Amira.
Zajedništvo i uzajamna podrška
Za Amiru rad na naplati cestarine oduvijek je bio ugodan. “Volim biti u kontaktu s ljudima čak i ako to traje onoliko koliko je potrebno da se naplati prolaz na autocesti ili dopuni ACC tag uređaj. Srdačan pozdrav, osmijeh, šala, komentar su česti u normalnim uslovima, a ima toga i sada. Sve to daje osjećaj zajedništva i uzajamne podrške nas radnika na naplati i korisnika”.
Tu su i korisnici koji svakodnevno putuju istim putem na posao. Nakon nekog vremena prepoznajemo se i uspostavljamo vrlo ugodan i srdačan odnos. “Primjetila sam da su ljudi u ovom periodu značajno mirniji, uljudniji i smireniji, i moram reći, s profesionalnog stajališta da se ja osjećam više cijenjenom. Sva naplatna mjesta rade nonstop, važno je naše prisustvo i to je lijep znak. ”
Što se tiče zdravlja, Amira nije posebno zabrinuta. Osjeća se dovoljno zaštićeno. “Zaista se nadam da će ovo sve čim prije da prođe i da ćemo se, svi zajedno, vratiti normalnom životu”.
Press JP Autoceste FBiH