Jerkić: Važnost doprinosa deminerskih jedinica OS BiH na deminiranju područja izgradnje Koridora Vc

Danas je u organizaciji Oružanih snaga Bosne i Hercegovine održana prezentacija godišnje analize protuminskih akcija na deminerskom radilištu Koridora Vc, Vodopoje – Malo Polje, MZ Blagaj, na dionici Mostar jug – Buna.

Analizi su uz predstavnike OS BiH i predstavnike NATO-a sudjelovali i šef delegacije Europske unije Lars Guner Wigenmark te predstavnici Civilne zaštite i općinskih vlasti u Mostaru.

Delegaciju JP Autoceste FBiH predvodili su Marin Jelčić i Adem Zolj.

Zamjenik načelnika OS BiH generalmajor Ivica Jerkić naglasio je važnost doprinosa deminerskih jedinica OS BiH na deminiranju područja izgradnje Koridora Vc, te istakao kako iza OS BiH nema zaostalih mina i kako na prostorima koja su očišćena od mina nije bila niti jedna deminerska nesreća.

Na dionici Mostar jug – Buna ukupno je proglašeno 334.214 m² rizičnom površinom od minsko – eksplozivnih sredstava. U prethodnoj 2018. godini poduzet je niz aktivnosti u procesu deminiranja poddionice Tunel Kvanj – Buna. Deminiran je put do portala tunela Kvanj od 45.033 m², a u ovoj godini je nastavljen process deminiranja i rada na zadacima na sjevernom portal tunela koji obuhvaća ukupno 117.176 m².

Završetkom ovih radova OS BiH će deminirati oko pola ukupne rizične površine koju je potrebno očistiti za gradnju kompletne dionice Mostar jug – Buna.

Pored Oružanih snaga u procesu deminiranja sudjeluje i Federalna uprava Civilne zaštite koja sa svojim timovima vrši aktivnosti na čišćenju južnog portala tunela Kvanj, na ukupnoj površini od 65.067 m².

Deminiranjem preostalih oko 107.000 m² površine poddionca Tunel Kvanj – Buna smatrat će se očišćenom od minsko-eksplozivnih sredstava i bit će spremna za gradnju.

Inače, Oružane snage duži niz godina učestvuju u deminiranju i na taj način doprinose gradnji autoceste na Koridoru Vc. Od 2008. godine do danas su na 18 deminerskih radilišta očistili ukupno 1.300.000 m² rizične površine za potrebe gradnje autoceste.

Njihove glavne aktivnosti su bile na dionici Svilaj – Odžak, na međuentitetskoj granici (tunel Putnikovo brdo– petlja Karuše), te sad na poddionici Mostar jug – Buna za nas trenutno najbitnijeg projekta.

 

Press služba JP Autoceste FBiH