„Što se tiče terenske nastave, kao studentu mi znači mnogo, jer doista ovo je sklop i teorije i prakse iz kojeg se može više naučiti nego na samim predavanjima. Usvojili smo korisna znanja od inžinjera koji imaju dugogodišnje iskustvo, a to je zaista rijetka prilika koja se ukaže jednom studentu“. Naglasio je ovo Haris Kasumović, student treće godine Internacionalnog fakulteta Travnik, smjer Građevinarstvo, nakon obilaska poddionice Tarčin – Tunel Ivan.
Da podsjetimo, prije dvadesetak dana studenti Internacionalnog univerziteta Travnik su zajedno sa svojim profesorima posjetili gradilište kod Zenice gdje su se upoznali sa posljednjim tehnologijama gradnje najzahtjevnijih objekata saobraćajne infrastrukutre.
„Ovo je nastavak uspješne saradnje JP Autoceste FBiH i Internacionalnog univerziteta Travnik. Nakon što smo obišli dionicu kod Zenice htjeli smo da se studenti upoznaju i sa izgradnjom mostova Raštelica 1 i 2 jer se radi o dvije tehnologije izvođenja. Prvi most se izvodi tehnologijom „postepenog naguravanja“, a drugi tehnologijom „polje po polje na skeli tzv. most sa prednapregnutom rasponskom konstrukcijom“. To su zadnja tehnološka ostvarenja što se tiče građevine u svijetu“, naglasio je Ermedin Halilbegović, profesor Internacionalnog univerziteta Travnik nakon posjete lokalitetu Tarčin – Tunel Ivan.
Poddionica Tarčin – Tunel Ivan izuzetno je teška i zahtjevna dionica, a s kojom su studenti imali priliku da se upoznaju. Obišli su trasu mostove Raštelica 1 i 2, upoznali su se na licu mjesta s izvedbom radova nasipa koji prelazi u jednom dijelu i do petnaest metara, te da „iz prve ruke“ vide šta je kosina, berma, škarpa…, ali i koji su koraci nakon završetka izgradnje dionice.
Studenti su itekako zainteresovani i bilo je puno pitanja upućenih nadzornom inžinjeru koji im je rado odgovorio na sva postavljena pitanja, te prezentirao, obrazložio i proveo kroz kompletno gradilište.
„Ovo je zaista jedinstvena prilika za studente. Imali smo posjete studenata i na ranijim dionicama. Kažem jedinstvena prilika zato što ima puno objekata u izgradnji koji se trenutno grade različitim tehnologijama, što u doba kada sam ja studirao, silom prilika, nije postojalo. Današnje druženje će im zaista koristiti u budućem radu. Kako ih ne bih preopteretio informacijama nastojao sam da im prezentiram osnovne podatke i uputim u ono što bi njima moglo biti najinteresantnije, izjavio je Kenan Fočo, nadzorni inžinjer na Ipsa institutu, trenutno angažovan ispred nstituta IGH Zagreb kao nadzorni inžinjer za mostove na dionici Tarčin – Tunel Ivan.
Press JP Autoceste FBiH