Tabelarni prikaz plana izgradnje autoceste i brze ceste u 2021. godini
R.b. | Dionica | km | Procijenjena /ugovorena (građenje + nadzor) vrijednost KM (bez PDV-a) | Izvor finansiranja | Procenat (%) realizacije projekta | Napomena / trenutni status | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
A) Dionice u izgradnji | ||||||||
1. | Poprikuše – Nemila | 5,5 | 356.486.038 | EIB 90 mil. Eura EBRD 70 mil. Eura | Projektovanje: Žuti FIDIC | Idejni projekat završen. Zaključen je ugovor za izgradnju i usluge nadzora nad izvođenjem radova i usluge tehničke pomoći. Ugovor je zaključen po modelu ugovora Žuti FIDIC. Za ovu dionicu je pribavljena urbanistička saglasnost i okolinska dozvola. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
2. | Vranduk – Ponirak | 5,3 | 132.108.163 | OFID 49 mil. Eura (dvije kreditne linije: 27.15 mil. USD i 24.30 mil. Eura) | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Zaključen je ugovor za izgradnju i usluge nadzora nad izvođenjem radova. Radovi ugovoreni po Crvenom FIDIC-u. Za ovu dionicu je pribavljena urbanistička saglasnost, građevinska dozvola i okolinska dozvola. | ||
Eksproprijacija:100% | ||||||||
Građenje: 30% | ||||||||
3. | Ponirak – Vraca | 2,7 | 119.945.626 | EIB 50 mil. Eura | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Zaključen je ugovor za konsultantske usluge za Tehničku pomoć za PIU JP Autoceste. Zaključen je ugovor za građenje i usluge nadzora. Radovi ugovoreni po Crvenom FIDIC-u. Pribavljena je urbanistička saglasnost, građevinska dozvola, te okolinska dozvola. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 28% | ||||||||
4. | Vraca – Donja Gračanica | 3,5 | 117.345.045 | EBRD 80 mil. Eura (od čega se na ovu dionicu odnosi cca 56.7 mil. Eura) | Projektovanje: 100% | Idejni projekat – žuti FIDIC. Glavni projekat je završen. Potpisani ugovori za izvođenje radova i usluge nadzora nad građenjem. Za ovu dionicu je pribavljena urbanistička saglasnost, te okolinska dozvola. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 80% | ||||||||
5. | Klopče – D.Gračanica | 5,8 | 262.280.883 | OFID 24 mil. Eura OFID 48 mil. USD EBRD 76 mil. Eura (finansiranje ove dionice 65,1 mil. Eura) | Projektovanje: 100% | Glavni projekat je završen. Radovi na ovoj poddionici su završeni. Za ovu dionicu je pribavljena urbanistička saglasnost, te okolinska i građevinska dozvola. Završeni su glavni radovi, ostali su završni radovi i tehnički pregled poddionice. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 99% | ||||||||
6. | Tarčin – Ivan – Lot 1. Tračin – ulaz u tunel Ivan | 4,9 | 134.330.881 | EIB 50 mil. EUR (za Lot 1.) | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Za ovu dionicu je pribavljena okolinska dozvola i urbanistička saglasnost. Građevinska dozvola je pribavljena 12/2019., zajedno sa Lot 2 Tunel Ivan. Zaključen je ugovor za izgradnju i usluge nadzora nad izvođenjem radova. Postupak za usluge tehničke pomoći za PIU je objedinjen sa postupkom za nabavku tehničke pomoći na dionici Kvanj – Buna i postupak je u toku. Radovi su ugovoreni po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 15% | ||||||||
7. | Tarčin – Ivan Lot 2. tunel Ivan | 2 | 116.327.527 | EBRD 50 mil. EUR (za Lot 2.) | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Zaključeni su ugovori za izvođenje radova i usluga nadzora. Za ovu dionicu je pribavljena okolinska dozvola, urbanistička saglasnost i građevinska dozvola. Građenje na poddionici je otpočelo krajem 2019. godine. Radovi ugovoreni po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 25% | ||||||||
8. | Buna – Počitelj | 7,2 | 46.550.733 | EBRD 80 mil. Eura (od čega se na ovu dionicu odnosi 23.3 mil. Eura) | Projektovanje: 100% | Glavni projekat je završen. Potpisani ugovori za građenje i usluge nadzora. Zvanični početak radova na ovoj dionici je bio 03.08.2018. godine. Pribavljena je urbanistička saglasnost, te okolinska i građevinska dozvola. Pribavljena je dopuna odobrenja za građenje za izmještanje dalekovoda. Radovi ugovoreni po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 82% | ||||||||
9. | Počitelj – Zvirovići | 11,1 | 172.949.609 | EIB 100 mil. Eura | Projektovanje: 100% | Pribavljena je urbanistička saglasnost, te okolinska i građevinska dozvola. Zaključeni su ugovori za izvođenje radova, usluge nadzora nad izvođenjem radova i TA za PIU Jedinicu JP Autoceste. Radovi su podijeljeni na dva lota: Lot 1. petlja Počitelj – početak mosta Počitelj i kraj mosta Počitelj – Zvirovići, a Lot 2. most Počitelj. Radovi ugovoreni po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 29% | ||||||||
10. | BC Prača – Goražde (I faza) | 13,7 (5.8) | 72.977.897 | Odluka Vlade FBiH o usvajanju programa utroška dijela sredstava “Kapitalni transferi javnim preduzećima” | Projektovanje: 100% | Idejni projekat završen. Tunel dužine L=5,5 km se radi po modelu ugovora – Žuti FIDIC. Izrađen je glavni projekat, izdano odobrenje za građenje. Ugovor za izgradnju potpisan, kao i za usluge nadzora. Za ovu dionicu je pribavljena okolinska dozvola i ishodovana urbanistička saglasnost. | ||
Eksproprijacija: 100% | ||||||||
Građenje: 25% | ||||||||
11. | Regionala R2425a Tromeđa – Zvirovići | 5,8 | 6.194.818 | Finansiranje iz prihoda od akcize | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Zaključen je ugovor za izvođenje radova i usluge nadzora nad izvođenjem radova. | ||
Građenje: 92% | ||||||||
12. | Sarajevska obilaznica (lot 3B) | 1,5 | 21.359.977 | Finansiranje iz prihoda od akcize | Projektovanje: 100% | Glavni projekat je završen. U toku je tenderska procedura za izbor izvođača radova. Za usluge nadzora zaključen je ugovor. Za ovu dionicu je pribavljena urbanistička saglasnost, te okolinska i građevinska dozvola. Radovi će se ugovarati po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 98% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
B) Dionice za koje je tenderska procedura u toku | ||||||||
13. | Putnikovo brdo – Medakovo | 8,5 | 123.845.405 | EBRD 60 mil. Eura | Projektovanje: 95% | Izrada Glavnog projekta je u završnoj fazi. Pribavljena je okolinska dozvola. Radovi će se ugovoriti po Crvenom FIDIC-u. U toku je tenderska procedura za izbor izvođača radova i usluga nadzora. | ||
Eksproprijacija: 10% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
14. | Nemila – Vranduk | 5,7 | 70.409.880,00 | KFAED 36 mil. Eura | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Tenderske procedure za izvođača radova i konsultantske usluge nadzora su u toku. Pribavljena je urbanistička saglasnost i okolinska dozvola. Radovi će se ugovarati po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 85% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
15. | Kvanj – Buna (tunel Kvanj) | 5,2 | 201.366.923 | EIB 100 mil. Eura | Projektovanje: Žuti FIDIC | Idejni projekat završen. Ugovor će biti po modelu ugovora Žuti FIDIC. Urbanistička i okolinska saglasnost su pribavljene. Nakon izbora tehničke pomoći za proceduru nabavke za Tunel Kvanj – Buna, pokrenut je postupak nabavke radova za izgradnju autoceste te konsultantskih usluga nadzora i tehničke pomoći za PIU. Postupak nabavke usluga nadzora je okončan i potpisan je ugovor. Postupak za usluge tehničke pomoći za PIU je objedinjen sa postupkom za nabavku tehničke pomoći na poddionici Tarčin – tunel Ivan i postupak je u toku. | ||
Eksproprijacija: 95% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
16. | Mostar Jug – Kvanj | 9,2 | 140.583.567 | EBRD 60 mil. Eura | Projektovanje: Žuti FIDIC | Idejni projekat je završen. Radovi će se ugovoriti po Žutom FIDIC-u. U toku je pribavljanje okolinske saglasnosti u sklopu kojeg će se održati i javna rasprava o usvajanju SUO. U toku je priprema tenderske dokumentacije za odabir izvođača radova, dok je procedura odabira konsultanta za usluge nadzora pokrenuta. | ||
Eksproprijacija: 80% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
17. | BC Lašva – Nević Polje (lot 1. Vitez – Nević Polje) | 24.5 (5.5) | 55.000.000 | Odluka Vlade FBiH o usvajanju programa utroška dijela sredstava “Kapitalni transferi javnim preduzećima” | Projektovanje: 100% | Glavni projekat završen. Dobijena je urbanistička saglasnost i načelna saglasnost za građenje. U toku je tenderska procedura za izbor izvođača radova po ubrzanom postupku. Radovi će se ugovarati po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 40% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
C) Dionice za koje su pripremne aktivnosti za gradnju u toku | ||||||||
18. | Medakovo – Ozimice | 21,7 | 340.500.000 | Finansiranje cijele dionice Medakovo – Poprikuše EIB ( do 340 mil. Eura i WBIF grant ) | Projektovanje: 90% | Izrada Glavnog projekta je u toku. Pribavljena je urbanistička saglasnost, te obnovljena okolinska dozvola. Radovi će se ugovoriti po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 0% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
19. | Ozimice – Poprikuše | 12,8 | 355.750.000 | Finansiranje cijele dionice Medakovo – Poprikuše EIB ( do 340 mil. Eura i WBIF grant ) | Projektovanje: 0% | Urađen je Idejni projekat 2006. godine, te analiza i optimizacija istog u toku 2013/2014.godine. U istom periodu urađena je dopuna studije izvodljivosti za navedenu dionicu. Pribavljena je okolinska dozvola. U toku 2019. godine urađena je projektna dokumentacija za izmjenu završnog dijela Ozimice – Poprikuše, dužine cca 1,1 km, te elaborat eksproprijacije i parcelizacije od krajnje tačke dionice Poprikuše – Ozimice dužine cca 6km prema sjeveru. Raspisan je tender za izradu Glavnog projekta. Radovi će se ugovoriti po Crvenom FIDIC-u. | ||
Eksproprijacija: 80% (dio trase od 6 km) | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
20. | Ovčari – Mostar Jug | |||||||
21. A | Ovčari – Prenj | 11 | 303.544.816 | EIB i EBRD (do 600 mil. Eura) aplicirano i za grant sredstva WBIF | Projektovanje: 0% | Završen idejni projekt. Osigurana su grant sredstva WBIF-a za izradu glavnog projekta. TOR je usaglašen između IFICO-a, EUD i IFI te obuhvata sve što je traženo aplikacijom. Za implementaciju zadužen IPF 8. Izrada studijske dokumentacije počela u Q3 2020, početak izrade glavnog projekta očekuje se u Q1 2021. Ishodovana je prethodna vodna saglasnost. Studija uticaja na okoliš je odobrena od strane Federalnog ministarstva okoliša i turizma i održane su javne rasprave. Podnesen je zahtjev za izdavanje okolinske dozvole. Izrada dopune Studije utjecaja na okoliš je u toku. Urbanistička saglasnost će biti ishodovana nakon okolinske dozvole. |
||
Eksproprijacija: 0% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
21. B | Tunel Prenj | 12 | 488.175.168 | EIB i EBRD (do 600 mil. Eura) aplicirano i za grant sredstva WBIF | Projektovanje: Žuti FIDIC | Idejni projekat za tunel Prenj je završen. U saradnji sa spoljnim saradnicima sačinjen je Program dodatnih istražnih radova. U toku je realizacija dijela Programa koji se odnosi na hidrogeološka istraživanja i probno IG kartiranje i istraživanje iz Programa dodatnih istražnih radova. Ishodovana je prethodna vodna saglasnost. Studija uticaja na okoliš je odobrena od strane Federalnog ministarstva okoliša i turizma i održane su javne rasprave. Podnesen je zahtjev za izdavanje okolinske dozvole. Kroz WBIF grant su započete aktivnosti za izradu dopune Studije uticaja na okoliš kao i prateće dokumentacije vezane za socijalna i ekološka pitanja projekta. Implementacija projekta je planirana prema Žutom FIDIC. U saradnji sa CTP Zagreb izrađen je projektni zadatak za izradu Kvantitativne Analize Rizika i pratećih studija (Studija o ventilaciji, Studija procjene rizika za transport opasnih materija, Studija procjene rizika od požara). Finansiranje i izrada Analize i pratećih studija realizirat će se putem fonda koji provodi Program tehničke pomoći Europske unije – Connecta. Početak izrade studija je bio u junu 2020., a završetak je predviđen za decembar 2020. Zbog situacije sa pandemijom, nije ispoštovan rok ostavljen za decembar. Izrada studijske dokumentacije za analizu rizika je u toku, očekuje se završetak u Q2 2021. |
||
Eksproprijacija: 0% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
21. C | Tunel Prenj (izlaz) – Mostar Sjever |
13 | 264.428.216 | EIB i EBRD (do 600 mil. Eura) aplicirano i za grant sredstva WBIF | Projektovanje: 0% | Završen idejni projekt. Ishodovana je prethodna vodna saglasnost. Studija uticaja na okoliš je odobrena od strane Federalnog ministarstva okoliša i turizma i održane su javne rasprave. Podnesen je zahtjev za izdavanje okolinske dozvole. Izradu dopune Studije uticaja na okoliš kroz WBIF grant započela je u oktobru 2020. godine. Urbanistička saglasnost će biti ishodovana nakon okolinske dozvole. Implementacija projekta je planirana prema Crvenom FIDIC-u. Osigurana su grant sredstva WBIFa za izradu glavnog projekta. Izrada studijske dokumentacije počela u trećem kvartalu 2020., početak izrade glavnog projekta očekuje se u januaru 2021. godine. | ||
Eksproprijacija: 0% | ||||||||
Građenje: 0% | ||||||||
21 D. | Mostar Sjever – Mostar Jug |
15 | 385.689.676 | EBRD i konzorcij domaćih banaka | Projektovanje: Žuti FIDIC | Idejni i glavni projekat su ranije izrađeni, ali je trasa autoceste izmijenjena Prostornim planom posebnih obilježja od značaja za Federaciju – Autocesta na Koridoru Vc. Idejni i glavni projekat će biti ažurirani kroz FIDIC Žutu knjigu. Za ovu poddionicu su izvedeni istražni radovi i izrađena preliminarna geotehnička misija G1 za trasu usvojenu Prostornim planom. Izrađen je projektni zadatak za izradu Studije uticaja na okoliš i Studije za pribavljanje prethodne vodne saglasnosti. U toku je izrada Studije uticaja na okoliš i ostalih dokumenata prema politici zaštite okoliša i socijalnih pitanja EBRD-a. Predmetna dokumentacija se izrađuje od grant sredstava EBRD-a, a konsultant je Enova d.o.o. Sarajevo. Nakon toga trebalo je dopuniti SUO i prateće dokumente, potrebno je pribaviti prethodnu vodnu saglasnost, održati javnu raspravu o usvajanju SUO, a potom pribaviti okolinsku saglasnost. SUO je završena od strane konsultantske kuće ENOVA d.o.o. Sarajevo, te poslana na pregled EBRD-u. Urbanistička saglasnost će biti ishodovana nakon okolinske dozvole. |
||
Eksproprijacija: 0% | ||||||||
Građenje: 0% |