Projekat dionice Zenica Sjever – Zenica Jug bio je do sada najzahtjevniji projekat izgradnje autoceste na Koridoru Vc, uzimajući u obzir klizišta i izuzetno kompleksne geo-morfološke karakteristike tla. U realizaciji projekta učestvovali su eminentni domaći i međunarodni eksperti, kao i inženjeri JP Autocesta FBiH, kako bi se pronašla optimalna trajna geo-tehnička rješenja za izgradnju dionice u datim okolnostima. U tom procesu, domaće i strane firme koje su izvodile radove, pokazale su izuzetnu tehničku i profesionalnu sposobnost uz primjenu najsavremenije opreme, tehnoloških procesa i signurnosnih standarda. U spomenutim okolnostima, uspješan završetak izgradnje ove dionice autoceste, predstavlja ogroman građevinski poduhvat.
Međutim, nama je jasno da u današnjem političkom ambijentu, svaka uspješna priča se pokušava pretvoriti u svoju suprotnost.
JP Autoceste FBiH je dobilo od nadzornog inženjera potvrdu o preuzimanju radova na ovoj dionici u kojoj se navodi da je izvođač izvršio radove u skladu sa ugovorom, osim nekih manjih nedovršenih radova i nedostataka koji ni na koji način ne utiču na korištenje autoceste u svrhu za koju je ista namjenjena. Ugovor za izgradnju ove dionice, pored izgradnje autoceste na Koridoru Vc, podrazumijeva uređenje pristupnih saobraćajnica, lokalnih cesta, uključujući i most preko rijeke Bosne koji povezuje Grad Zenicu sa glavnom gradskom magistralom uz pripadajući kružni tok, te se na tim pozicijama trenutno izvode radovi.
Napominjemo da potvrda nadzornog inženjera, prema FIDIC Uslovima ugovaranja predstavlja uslov za početak eksploatacije autoceste. Isti uslovi ugovora također predviđaju i period u kojem se vrši monitoring svih parametara i opreme autoceste te otklanjaju eventualni nedostaci o trošku izvođača radova.
Nakon što je dionica autoceste Zenica sjever – Zenica jug puštena u promet, uočeni su određeni nedostaci na dilatacijama na mostu Klopče (jedan od sedam mostova na ovoj dionici) te je ista zatvorena za saobraćaj. JP Autoceste naložilo je otklanjanje nedostataka i dodatna testiranja opreme, zajedno sa nadzornim inženjerom, nakon čega je potvrđena ispravnost ugrađene opreme.
Nakon što smo iz medija saznali da, navodno, trebamo dobiti rješenje Federalne uprave za inspekcijske poslove o zabrani korištenja predmetne dionice, odlučili smo sačekati sa puštanjem u promet iste. Po eventalnom dobijanju spomenutog rješenja, JP Autoceste FBiH će zauzeti stav o istom.
Press JP Autoceste FBiH