Dnevni avaz u posjeti Centru za održavanje i kontrolu prometa na Koridoru 5C
Saobraćaj na do sada sagrađena 92 kilometra autoputa na Koridoru 5C na dionicama Zenica Jug – Tarčin i Međugorje – Bijača prati se s čak 400 kamera. Svaki centimetar u svih devet tunela, petlje, naplatna mjesta, kritične tačke i nešto više od 30 kilometara otvorenog autoputa pod nadzorom su 24 sata.
Savremeni centar
Sav ovaj posao obavlja 15 operatera u Centru za održavanje i kontrolu prometa preduzeća „Autoceste FBiH“, koji je smješten u Drivuši kod Zenice. Ekipa „Avaza“ posjetila je ovaj savremeno opremljeni centar, koji je otvoren 2014. godine.
Šef Centra Zlatko Demirovski kaže da, u slučaju neke nepredviđene situacije, operateri odmah reagiraju i u roku od jedne minute upozoravaju vozače na opasnost.
– Nama je incident i zaustavljeno vozilo u tunelu. U tom slučaju kilometar-dva ranije vozači se upozoravaju. Također, radiovezom u stanju smo odmah alarmirati vatrogasce, policiju i službe BiHAMK-a. Dakle, svi smo uvezani u efikasan sistem – kaže Demirovski.
Incidentne situacije dešavaju se svaki dan, a najzahtjevnije dionice su Lepenica – Tarčin i Sarajevska zaobilaznica, na kojoj su najčešći saobraćajni prekršaji. Zanimljivo je da tunel „1. mart“, koji je najvažniji objekt na Koridoru 5C i koji je dug skoro tri kilometra, pokriva čak 105 kamera.
Najčešći prekršaji koji se dešavaju na autoputu su vožnja u krivom smjeru, polukružno okretanje te kretanje pješaka i biciklista kojima je to strogo zabranjeno.
– Posljednji veći incident imali smo 18. oktobra na Sarajevskoj zaobilaznici kada je vozač dva kilometra vozio u suprotnom smjeru. Išao je od naplatnog mjesta Sarajevo-sjever i kada je došao do tunela „Oštrik“ tu se polukružno okrenuo i vratio u pravi smjer – kaže Demirovski.
Bez posljedica
Najviše krivih smjerova zabilježeno je na Sarajevskoj zaobilaznici, ali u posljednje vrijeme sve je manje takvih situacija.
– Prije nekoliko mjeseci kamere su zabilježile polukružno okretanje u tunelu „1. mart“ i krivi smjer. Zaustavili smo saobraćaj, ali vozači su odmah počeli voziti unazad, tako da je bilo više tih prekršaja, ali, srećom, sve se završilo bez posljedica – kaže Demirovski.
Pretovareni kamion nanio štetu od 8.000 KM
Kretanje pješaka autoputem strogo je zabranjeno. No, ovakvih slučajeva najviše je bilo u zonama petlji, na Sarajevskoj zaobilaznici i dionici Vlakovo – Tarčin. U tunelu „1. mart“ često bude pretovarenih kamiona koji prekoračuju najvišu dozvoljenu visinu.
– Takvi kamioni mogu u tunelu udariti displej i ventilator, veoma skupu opremu. Posljednji takav slučaj imali smo nedavno u tunelu „Oštrik“, gdje nam je jedan pretovaren kamion nanio štetu od 8.000 KM – kaže Demirovski.