Početak realizacije jednog velikog i važnog projekta kakav je izgradnja brze ceste Prača – Goražde predstavlja ukupnu ekonomsku reintegraciju čitave BiH.
Dionica brze ceste Prača – Goražde je ukupne dužine 13,7 km.
Prva faza ove brze ceste predstavlja izradu poluprofila brze ceste na njenoj cijeloj dužini, dok bi druga faza podrazumijevala kompletiranje ove saobraćajnice na puni profil brze ceste i njena realizacija se ne predviđa u skorije vrijeme.
Najvažniji objekat na ovom dugoočekivanom infrastrukturnom projektu u BPK Goražde je tunel Hranjen dug 5,5 kilometara.
Aktivnosti na tunelu Hranjen prate utvrđeni dinamički plan
Ugovor o probijanju glavne i servisne cijevi i izrade primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen, što predstavlja početak izgradnje prve faze brze ceste Prača – Goražde odnosno Hrenovica – Hranjen – Goražde je postao efektivan 04.03.2019. godine i aktivnosti prate utvrđeni dinamički plan.
Tunel Hranjen radi se po sistemu građenja „projektuj – izgradi“, što podrazumijeva da sve aktivnosti na projektovanju i izgradnji vrši izvođač.
Do sada je izvođač izradio Idejni projekat i toku su pripremni radovi: pristupne ceste, pristup sjevernoj strani portala tunela, dodatna istraživanja koja će poslužiti za izradu Glavnog projekta nakon čega će biti moguće ishodovati odobrenje za građnje.
Ovakav način organizacije mijenja odnos projektant – izvođač i omogućava potpunu sintezu građevinske tehnologije i projektnog rješenja od početka do kraja projekta. Također, ovakvim načinom projektovanja unosi se izvođačko iskustvo što obezbjeđuje optimalnu upotrebu materijala i opreme te izbjegavanje nepotrebnih troškova prilikom građenja.
Tunel Hranjen bit će dug 5,5 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Rok za izgradnju ovog najdužeg cestovnog tunela u Bosni i Hercegovini je 36 mjeseci.
BC Prača-Goražde tek u fazi projektovanja
JP Autoceste FBiH su krenule i s pripremnim aktivnostima za izgradnju brze ceste Prača – Goražde odnosno Hrenovica – Hranjen – Goražde, što predstavlja drugu fazu ovog projekta.
Druga faza podrazumijeva kompletiranje ove saobraćajnice na puni profil brze ceste i njena realizacija se ne predviđa u skorije vrijeme. Za ovu dionicu brze ceste je završena projektna dokumentacija na nivou Idejnog projekta. U toku su aktivnosti na pribavljanju urbanističke saglasnosti.
Rješenje ćemo dogovoriti s lokalnom zajednicom te sa službama gradske uprave i gradonačelnikom Goražda
JP Autoceste FBiH cijeni da je važna saradnja s lokalnom zajednicom i želja da se cijeli projekat okonča. Zato razvijamo i održavamo otvoreni dijalog, konstantno i transparentno, sa svim institucijama, te sa lokalnom zajednicom. Svjesni da izgradnja brze ceste utiče i na život lokalnih zajednica kroz koje prolazi, pronalazimo način da uspostavimo kvalitetnu saradnju sa lokalnim zajednicama.
Krajem febrara održan je sastanak sa lokalnom zajednicom gdje su dobili na uvid Idejni projekat i Elaborat eksproprijacije. Na predloženu trasu od 13,7 kilometara za dvije lokacije stanovništvo je izrazilo nezadovoljstvo.
Prvi slučaj je sa sjeverne strane gdje je na jednoj od parcela kuda je predviđeno da prolazi trasa, utvrđeno postojanje par mezarja izvan mjesnog groblja u naselju Kaljani. Već su poduzete radnje da se u kontaktu sa predstavnicima općinski nadležnih službi Pale-Prača FBiH i dijela lokalnog stanovništva koje je izrazilo neslaganje iznađe rješenja i napravi sporazuma za propisnu ekshumaciju.
Drugi slučaj nezadovoljstva lokalnog stanovništva na predloženu trasu je bio u naselju Kamenice MZ Osječani – Goražde. Trasa po Idejnom projektu prolazi kroz naselje gdje se nalaze stambeni objekti i poljoprivredno zemljište. Sredinom marta mještani su na ovo rješenje izrazili nezadovoljstvo i uputili peticiju svim nivoima vlasti u cilju očuvanja imovine. Jučer su shodno tome Gradska uprava Goražde i gradonačelnik održali sastanak sa predstavnicima JP Autoceste FBiH i projektantom kako bi se postiglo kompromisno rješenje. Dogovoreno je da se u narednih desetak dana trasa koriguje u skladu sa mogućim zahtjevima lokalnog stanovništva i ponovo prezentuje.
JP Autoceste FBiH ističe spremnost na saradnju sa lokalnom zajednicom i građanima da se isprojektuje i izgradi optimalna varijanta trasa brze ceste.
Press služba JP Autoceste FBiH