U gradnju Koridora 5C moraju se uključiti sve instance vlasti

Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH za „Dnevni avaz“

Napravili smo projekt hitne sanacije klizišta na dionici Lepenica – Vlakovo. Ponovo se pojavilo klizište. Nekoliko dana vršimo praćenja i nema novog pomjeranja. Za sljedeću sedmicu planiran je sastanak nadzora, izvođača, investitora i da se utvrdi pravi razlog pojave klizišta.

Kazao je to u razgovoru za „Dnevni avaz“ Adnan Terzić, direktor JP „Autoceste FBiH“, govoreći o problemu popuštanja potpornih zidova na toj dionici, koje je radila turska kompanija „Cengiz Insaat“.

Utvrditi razlog
Sa svakom jačom kišom ili snijegom, naime, jedna traka u dužini od 300 metara na ovoj dionici bude zatvorena zbog pucanja potpornih zidova!
– Moramo uraditi projekt trajne sanacije, jer je očito da tu voda pravi problem i trebamo zajedno s nadzorom, izvođačem, i mi kao investitori, utvrditi razlog. Poznato je da su i projekti izmijenjeni, išlo se ka jednostavnijim rješenjima, jeftinijim. Razlog može biti i da izvođač (Cengiz Insaat, op. a.), kao ni projektant, nije obuhvatio sve rizike podzemnih voda. Ili da „Autoceste“, dakle tadašnja uprava, nije pravilno održavala te objekte – kaže Terzić.
Kako god, procjene su da će trajna sanacija ovog klizišta koštati oko 200.000 maraka, koje će morati izdvojiti „Autoceste“.

Dinamičnija gradnja

Osim aktuelne problematike, Terzić ističe da se za dinamičniju gradnju Koridora 5C moraju uključiti sve instance vlasti, prvenstveno državni nivo.
– Prioritet je da država BiH potpiše dogovorene sporazume s Evropskom investicijskom bankom (EIB) od 50 miliona eura za tunel „Zenica“, sa OFID-om od 49 miliona eura za dionicu Vranduk – Ponirak, sa KFAED-om od 36 miliona eura, te za jug, Buna – tunel „Kvanj“ od 100 miliona eura sa EIB-om. To prošle godine, iako su sporazumi ispregovarani, Ministarstvo finansija BiH nije moglo staviti u proceduru potpisivanja zbog toga što smo imali od Vlade FBiH uslov da ti krediti budu efektivni ako dođe do povećanja putarina. Budući da je došlo do povećanja, sada je prioritetno da FBiH i država završe potpisivanje tih sporazuma kako bismo mi u ovoj godini po njima mogli izvršiti podjelu za izvođenje – dodaje direktor „Autocesta“.

Finansijske ponude na dva projekta

– Otvorili smo finansijske ponude na dva projekta. Jedan je Počitelj – Buna od 30 miliona eura koji finansira EBRD, ai drugi je nastavak ove dionice od Donje Gračanice do Vraca, do spuštanja na M-17, kod Zenice. I njega finansira EBRD sa 50 miliona eura. Dakle, ta dva projekta trebala bi se, prema meni, dodijeliti u martu i aprilu i početi s radovima – kaže Terzić.

Teren u Zenici rijedak slučaj

Terzić kaže da je nedavno posjetio i trenutno najveće gradilište na Koridoru 5C, u Zenici.
– Nažalost, to je ispala najzahtjevnija dionica, zbog geološkog sastava tla i to je stvarno nešto što se rijetko viđa u praksi – ističe Terzić.
Početkom 2019. godine, smatra on, ova bi dionica trebala biti završena, što znači da će se autoput A1, odnosno ovaj dio Koridora 5C, spustiti na M-17 i u potpunosti zaobići Zenicu.
– Nemamo nekih zastoja ni kašnjenja. Ali, teško je predvidjeti, jer je teren zaista zahtjevan – kaže Terzić.

EGIDA

Još nismo refundirali od EPBiH 450.000 KM za klizište kod Kaknja, jer je njihovom greškom došlo do oštećenja autoputa.