Ukupna ulaganja u izgradnju autocesta na Koridoru Vc u Federaciji Bosne i Hercegovine uključujući građevinske objekte i opremu, te uključujući i investicije u toku, iznose 2,65 milijardi maraka.
– Finansiranje do sada izgrađenih dionica autoceste na Koridoru Vc vršeno je putem kreditnog okvira zaključenog između Bosne i Hercegovine i međunarodnih finansijskih institucija prije svega Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Zatim OPEC Fonda za međunarodni razvoj – OFID i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj – KFAED, osim dionice Kakanj – Sarajevo sjever koja je finansirana iz budžeta Federacije BiH – pojašnjava Voloder.
Zahvaljujući činjenici da se izgradnja Koridora Vc finansira iz kreditnih sredstava međunarodnih finansijskih institucija u prvom redu Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke, JP Autoceste FBiH je u prilici da aplicira za bespovratna sredstva Evropske unije.
– Evropska unija je do sada odobrila više od 165 miliona eura bespovratnih sredstava za potrebe izgradnje Koridora Vc u Federaciji BiH – naglašava naš sagovornik.
Vlastitim sredstvima JP Autoceste FBiH je finansirana gradnja dijelova Sarajevska obilaznica (lot 3B i lot 3A).
– Od 2016. do 2021. godina JP Autoceste FBiH je izgradilo 31,1 kilometara autoceste, od čega je pušteno u promet 21 kilometar. Završene poddionice Buna – Počitelj (7,2 km) i Tunel Zenica – Donja Gračanica (3,9 km) će biti puštene u promet po završetku dionica koje su u izgradnji – dodaje Voloder.
Pregled dionica koje su u izgradnji:
Trenutno je u izgradnji 32 kilometra autoceste, ukupne investicijske vrijednosti od 1,03 miljarde KM.
Pregled dionica za koje je tenderska procedura u toku:
Okončanje procedura izbora izvođača i početak radova planirano je u prvoj polovini naredne godine. Ciklus je vrijedan 633 miliona KM za novih 28,6 kilometara autoceste.
– U drugoj polovini 2022. godine planiran je početak novog investicijskog ciklusa vrijedanog 1,95 milijardi maraka za izgradnju 61,5 kilometara autoceste. Radovi će prvo krenuti na dva strateška i najveća izazova – tunel kroz planinu Prenj, kao i dionica Mostar jug – Mostar sjever, te dionice Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše – naglašava Voloder.
Pregled dionica za koje su pripremne aktivnosti za građenje u toku:
Dionice Ivan – Ovčari, Ovčari – Prenj i tunel Prenj (izlaz) – Mostar sjever su u fazi projektovanja i izradi studjske dokumentacije, a početak radova je planiran za 2023. godinu.
– Izgradnjom kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg, projekta na Koridoru Vc, tunela Prenj, čija će izgradnja trajati pet godina bit će kompletirana izgradnja Koridora Vc na teritoriji Federacije BiH. Završetkom izgradnje autoceste na Koridora Vc Bosna i Hercegovina će dobiti 320 kilometara autoceste, od čega kroz Federaciju BiH prolazi 275 kilometara – zaključuje direktor Autocesta FBiH.
Izvor: Faktor.ba